14 Μαΐ 2014

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (FAQ)



FAQ-01-june.gif (13925 bytes)

1. Πώς να επιλέξω την κατάλληλη ταμειακή μηχανή για την επιχείρησή μου;

Η επιλογή σας εξαρτάται κυρίως από το πόσες αποδείξεις κόβετε σε καθημερινή βάση, εάν θέλετε ταμειακή που να λειτουργεί και με μπαταρία ή εάν θέλετε να τη συνδέσετε και με κάποιο άλλο μηχάνημα (π.χ. ασύρματη παραγγελιοληψια). Έπειτα, εξαρτάται από τη δική σας άποψη και προτίμηση.

2. Τι διαφορά έχει η ταμειακή μηχανή νέων και παλαιών προδιαγραφών;

Οι ταμειακές μηχανές νέων προδιαγραφών έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης και αποστολής δεδομένων στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Οι λειτουργίες τους είναι σχεδόν παρόμοιες, ωστόσο υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο κατάργησης των ΦΤΜ παλαιών προδιαγραφών.



3. Τι πρέπει να κάνω από τη πλευρά μου για να αγοράσω και αφού αγοράσω μια ταμειακή μηχανή;

Για να αγοράσετε μια ταμειακή μηχανή θα πρέπει αρχικά να έχετε κάνει έναρξη της επιχείρησης σας στην εφορία και να προσκομίσετε σε εμάς αντίγραφό της. Μετά τον προγραμματισμό της ταμειακής σας μηχανής, θα πρέπει ο λογιστής σας να δηλώσει στο www.gsis.gr την ταμειακή μηχανή εντός 15 ημερών. Εάν δεν έχει δηλωθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία, σας επιβάλλετε πρόστιμο.

4. Τι γίνεται αν κάνω λάθος στην απόδειξη;

Εάν κάνετε λάθος πριν την έκδοση της απόδειξης, το λάθος μπορεί να ακυρωθεί με πολύ απλό τρόπο. Σε περίπτωση λάθους όμως αφού έχετε εκδώσει την απόδειξη, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τον λογιστή σας για να χειριστεί το θέμα και για κανέναν λόγο δεν πρέπει να πετάξετε την απόδειξη. Ο λογιστής σας θα χειριστεί την κατάσταση αναλόγως της περίπτωσης λάθους (π.χ. λάθος τιμολόγηση αντί για 10€ - 10000€, εκδίδεται δελτίο επιστροφής για το επιπλέον ποσό). Στην περίπτωση αυτή προτείνουμε να βάλετε όριο στα τμήματα της ταμειακής σας (να μην μπορεί να "χτυπηθεί" παραπάνω από το ποσό που έχετε ορίσει ως όριο) ούτως ώστε να περιορίσετε κάπως τη περίπτωση λάθους.

5. Είχα παλαιότερα άλλο κατάστημα, μπορώ να χρησιμοποιήσω την ταμειακή που είχα;

Ναι μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε, με τη μόνη προϋπόθεση ότι και οι δύο επιχειρήσεις είναι στο ίδιο Α.Φ.Μ.

6. Και αν μου κλέψουν την ταμειακή μηχανή ή χάσω το ΒΣΕ;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η νομοθεσία είναι ιδιαίτερα σκληρή και στις δύο περιπτώσεις. Είτε σας κλέψουν την Φ.Τ.Μ. είτε αυτή καταστραφεί με όποιο τρόπο (πυρκαγιά, νερό στη μηχανή) είστε υποχρεωμένοι να παρουσιάσετε ό,τι έχει "απομείνει". Διαφορετικά, το πρόστιμο που σας επιβάλλεται είναι αρκετά υψηλό. Παρόμοια είναι και η περίπτωση του Βιβλίου Συντήρησης Επισκευής (ΒΣΕ). Εάν το χάσετε ή δεν το επιδείξετε σε ενδεχόμενο έλεγχο του ΣΔΟΕ, δεν είναι δεκτή καμία δικαιολογία για την απώλειά του και σας επιβάλλεται επίσης πρόστιμο.

7. Όταν κλείσω την επιχείρησή μου τι πρέπει να κάνω τη Φ.Τ.Μ.; 

Πρέπει να "κλείσετε/παύσετε" την ταμειακή σας μηχανή -σε εξουσιοδοτημένο τεχνικό-  και να την κρατήσετε για τουλάχιστον 10 επιπλέον χρόνια καθώς μπορεί ακόμα να πραγματοποιηθεί έλεγχος της επιχείρησής σας.

8. Πόσο καιρό μπορώ να κρατήσω μια ταμειακή μηχανή (χωρίς προβλήματα);

Η "ημερομηνία λήξης" της ταμειακής σας μηχανής εξαρτάται κυρίως από τη χωρητικότητα της φορολογικής μνήμης. Συγκεκριμένα, η φορολογική μνήμη γεμίζει με περίπου 1800 "Ζ". Αν λοιπόν ο χρήστης παίρνει καθημερινά "Ζ" όλες τις εργάσιμες μέρες του χρόνου, η φορολογική μνήμη θα γεμίσει σε περίπου πέντε χρόνια, οπότε χρειάζεται και αντικατάσταση.

9. Με συμφέρει να αλλάξω φορολογική μνήμη ή να αγοράσω νέα ταμειακή;

Με ο συντελεστή ότι το κόστος αλλαγής της φορολογικής μνήμης είναι περίπου το 80% του κόστους αγοράς νέας ταμειακής μηχανής, τότε μάλλον σας συμφέρει καλύτερα η αγορά νέας ταμειακής.

10. Μπορώ στην απόδειξη να χρησιμοποιήσω το γραφικό της επιχείρησής μου;

Εξαρτάται από τη ταμειακή μηχανή. Υπάρχουν Φ.Τ.Μ. που έχουν γραφικά ήδη ενσωματωμένα ενώ σε άλλες υπάρχει δυνατότητα να δέχονται το γραφικό της εκάστοτε επιχείρησης. Σε περίπτωση που αγοράσετε Φ.Τ.Μ. από τη δεύτερη κατηγορία, η επιχείρησή μας μπορεί να περάσει το γραφικό της επιχείρησή σας στη Φ.Τ.Μ. ώστε να αναγράφεται αυτό στην απόδειξη.

11. Σε πόσο χρόνο θα την έχω αφού την παραγγείλω;

Εάν έχουμε την Φ.Τ.Μ. σας ετοιμοπαράδοτη θα μπορέσουμε να σας την παραδώσουμε εντός 2-3 ωρών από την παραγγελία σας. Εάν όχι, απλά θα σας την παραδώσουμε μερικές ώρες αργότερα.

12. Κι αν χρειαστώ βοήθεια ή επισκευή;

Οτιδήποτε κι αν χρειαστείτε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά και να σας εξηγήσουμε ακριβώς τι να κάνετε. Αν το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο, μπορεί να έρθει από το κατάστημά σας εξειδικευμένος τεχνικός ενώ αν είναι μεγαλύτερο μπορείτε να φέρετε την Φ.Τ.Μ. σας στο κατάστημά μας να σας την επισκευάσουμε.

* Το τεχνικό μας τμήμα σας εξυπηρετεί 24 ώρες/ 24ωρο.

Electron Pagonas

'Έχετε ερωτήσεις ή σχόλια; Γράψτε μας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου info@electronpagonas.gr ή επικοινωνήστε μας στο 2130007971. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπεύθυνα Δίπλα σας... Οικονομικά και Ποιοτικά!